دانلود رایگان مجموعه فونت های فارسی اتوکد به همراه آموزش نصب

دانلود رایگان فونت فارسی اتوکد + آموزش نصب (WIN – MAC)

نرم افزار اتوکد، محبوب ترین و شناخته شده ترین برنامه کاربردی برای طراحی های ۲ و ۳ بعدی در رشته های مهندسی است که این روزها در زمینه های متعددی کاربرد به سزایی دارد. اما به دلیل اینکه نرم افزار اتوکد بصورت پیش فرض از فونت فارسی پشتیبانی نمی کند و شما باید بصورت دستی فونت های مروبطه را دانلود و سپس نصب کنید.

در این پست مجموعه ای از فونتهای فارسی را برای شما فراهم کردیم و در ادامه به نحوه نصب آن در سیستم عامل های ویندوز و مک خواهیم پرداخت. پس با مرکز عمران و معماری آرتا همراه باشید.

روش نصب فونت فارسی برای اتوکد در ویندوز:

ابتدا، فونت های مورد نیاز را از پایین این صفحه برای اتوکد، دانلود کنید.

پس از دانلود فونت ها و خارج کردن پوشه موجود در فایل فشرده با استفاده از رمز: artacivil.ir  آنها را در پوشه Fonts اتوکد قرار دهید.
اگر نمی دانید اتوکد را کجا نصب کرده اید، روی آیکون اتوکد در دسکتاپ ویندوز راست کلیک کرده و روی گزینه Open File Location کلیک کنید.

آدرس پوشه ی Fonts اتوکد برای نسخه ی 64 بیتی، شبیه مسیر زیر است:

C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 2021\Fonts

و برای نسخه ی 32 بیتی:

C:\Program Files (x86)\Autodesk\AutoCAD 2021\Fonts

اگر اتوکد در حال اجراست، آنرا ببندید و دوباره باز کنید.

روش نصب فونت فارسی برای اتوکد در مک

در سیستم عامل مک، روی آیکون برنامه اتوکد، راست کلیک کنید، سپس گزینه “show package contents” رو انتخاب کنید. در پنجره باز شده به دنبال پوشه “shx” یا “fonts” بگردید

سپس مانند آنچه برای ویندوز گفته شد، فونت ها را در این پوشه کپی کنید. دقت داشته باشید که فقط فونت های با پسوند shx در مک، کار می کند و فونت های ttf مخصوص ویندوز هستند.

اگر اتوکد در حال اجراست، آنرا ببندید و دوباره باز کنید.

 

دانلود رایگان مجموعه فونت های فارسی اتوکد :

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید