دانلود رایگان 10 لیسپ کاربردی اتوکد

در پست قبلی به معرفی لیسپ اتوکد و انواع آن پرداختیم و گفتیم که چگونه لیسپ ها را نصب کرده و فراخوانی کنیم. در این پست نیز به معرفی و دانلود رایگان لیسپ اتوکد خواهیم پرداخت. در صورتی که هنوز با لیسپ ها و نحوه استفاده از آنها آشنایی ندارید حتما روی تصویر زیر کلیک کرده و پست مربوطه را مطالعه کنید؛ تا در طول نصب و اجرا مشکلی نداشته باشید.

لیسپ اتوکد چیست؟ + راهنمای لود در AutoCAD

لیست دانلود رایگان لیسپ اتوکد:

 

– لیسپ اول: TLEN

با این لیسپ، با انتخاب خطوط و کمانها جمع طول آنها داده می شود.
ابتدا لیسپ را لود کنید و بعد تایپ کنید TLEN و اینتر کنید.

دانلود لیسپ TLEN :

– لیسپ دوم: NumInc

اگر می خواهید یک متن روی یک لاین یا آرک و یا روی پلی لاین قرار دهید و یک شمارنده هم به آن اضافه کنید براحتی با این برنامه و فقط با یکبار کلیک روی مسیر (خط ٬ پلی لاین و… ) متن با اضافه شدن شمارنده روی مسیر قرار می گیرد .
با توجه به اینکه این لیسپ یک شمارنده بر حسب تنظیمات می شود اضافه کرد بسیار کاربردی است. مثلا می توان شماره گرید لاین ها را براحتی با این لیسپ ایجاد کرد.

در زیر تصاویری از شیوه ی کار و همچنین خود لیسپ پیوست می باشد. تایپ کنید NumInc و اینتر را بزنید.

دانلود لیسپ NumInc :

– لیسپ سوم: PLen

لیسپ درج طول پولی لاین در یک فایل اکسل

با دستور PLen اجرا می شود.

دانلود لیسپ PLen :

– لیسپ چهارم: importxyz

با این لیسپ مختصات موجود در فایل اکسل یا فایل متنی در اتوکد درج می شود و برحسب تنظیمات کاربر، خطوط یا دوایر یا … رسم میشود. بسیار کاربری است.
این لیسپ با دستور importxyz اجرا می شود..

دانلود لیسپ importxyz :

– لیسپ پنجم: panahi

لیسپ ذخیره مختصات نقاط در داخل فایل متنی. طریقه کار بدین صورت می باشد که با اجرای این دستور پنجره ای باز می شود و از کاربر محل ذخیره فایل متنی محتوی مختصات نقاط را می خواهد. بعداز انتخاب مسیر اگر در جایی کلیک بکنیم، مختصات آن نقطه در داخل فایل متنی اضافه می شود. با کلیک های متوالی به هر تعداد نقطه به فایل می توان اضافه کرد. بعد از اتمام نقاط با کلید اینتر دستور را خاتمه می دهیم. حال اگر به محل ذخیره فایل متنی رفته و آن را باز نماییم مختصات نقاط داخل ان ضبط شده است.
این لیسپ با دستور panahi اجرا می شود.

دانلود لیسپ panahi :

– لیسپ ششم: XYL

درج مختصات نقاط با برچسب. با این لیسپ روی هر نقطه ای کلیک کنیم مختصات آن نقطه همراه با برچسب اشاره گر به آن نقطه درج می شود.

این لیسپ با دستور XYL اجرا می شود.

دانلود لیسپ XYL :

– لیسپ هفتم: DeleteEmptyLayouts

گاها پیش می آید که در فایلی لایه های خالی و بدون استفاده وجود دارند که اولا حجم فایل را افزایش می دهند و در ثانی ممکن است سردرگمی به وجود آورند. لیسپ پیوست که با دستور DeleteEmptyLayouts اجرا می شود با یک اینتر کلیه لایه های بدون استفاده را از فایل حذف می نماید.

دانلود لیسپ DeleteEmptyLayouts :

– لیسپ هشتم: AT

لیسپ درج مساحت و تهیه جدول مجموع مساحت قطعات زمینها. لیسپ توسط دستور AT اجرا میشود.

دانلود لیسپ AT :

– لیسپ نهم: sA

این لیسپ برای درج ساعت عقربه دار متحرک می باشد. یعنی به صورت واقعی ثانیه شمار آن متحرک می باشد. با دستور sA اجرا می شود.

دانلود لیسپ sA :

– لیسپ دهم : NumRow

یک روال ساده برای ایجاد آرایه هایی از اعداد در یک ردیف و به ترتیب که می تواند کمک کند در ایجاد ردیف های لیست و قراردادن اعداد به ترتیب در امتداد یک خط با هر زاویه ایی.
با دستور NumRow اجرا می شود.

دانلود لیسپ NumRow :

با دانلود این لیسپ ها و استفاده از آنها به پروژه و کار خود سرعت و جلوه ای حرفه ببخشید. در آینده لیست کاملتری برای دانلود رایگان لیسپ اتوکد در اختیار شما خواهیم گذاشت.  امیدواریم همیشه در پروژه ها و کارهای خود موفق باشید | مرکز عمران و معماری آرتا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید