دانلود نرم افزار بلندر و آموزش نصب آن

دانلود نرم افزار بلندر + آموزش نصب

محبوبیت نرم افزارهای طراحی و مدلسازی سه بعدی در حال افزایش است و برنامه‌های مختلفی برای چنین کارهایی توسعه پیدا کرده‌اند که یکی از آن‌ها، بلندر (Blender) نام دارد. (برای دانلود نرم افزار بلندر به انتهای مطلب بروید)

نرم افزاری کاربردی که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای 2D و 3D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز، امکان همکاری cross-platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای شما به وجود می آورد. Blender یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی گرافیگی 3 بعدی Open Source در سراسر جهان است. بلندر یک نرم افزار متن باز و رایگان است. این برنامه بطور منظم آپدیت می‌شود و جامعه بزرگی از معماران، هنرمندان و انیماتورها از این پلتفرم استفاده می‌کنند و محبوبیت آن رو به افزایش است.

کاربرد نرم افزار Blender در معماری چیست؟

نرم افزار بلندر ابزارهای بسیار متنوع و کاربردی را در اختیار مهندسان معماری، طراحان داخلی و طراحان محوطه بیرونی سازه قرار می‌دهد. از کاربردهای بلندر در معماری می‌توان به ایجاد ترسیمات فنی، مستندسازی، وارد کردن ترسیمات از نرم افزارهای دیگر، مدل‌سازی سه بعدی سازه، استفاده از افزونه‌های اختصاصی، ساخت نمای داخلی/خارجی با ظاهر واقعی، افزودن بافت به المان‌ها و رندرینگ اشاره کرد.

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار Blender

  • ایجاد مجموعه ای کاملا یکپارچه
  • فایل اجرایی کوچک با توزیع آسان
  • معماری 3D با کیفیت بالا برای ایجاد جریان های کاری سریع و کارآمدی
  • پلت فرم های متقاطع با رابط کاربری یکسان OpenGL بروی تمامی آن ها
  • ارائه طیف وسیعی از ابزارهای ضروری برای تولید محتوی 3 بعدی شامل: مدل سازی، نگاشت UV، بافت، پوسته، انیمیشن، ذره ومانند آن،
  • آراسته کردن، اسکریپت نویسی، ارائه، ترکیب، post-production و ایجاد بازی
  • کاملا رایگان
  • و …
 

سیستم مورد نیاز برای نرم افزار Blender چیست؟

به منظور اجرای نرم افزار بلندر بر روی کامپیوتر، سخت افزار سیستم شما باید دارای یک مشخصات حداقلی باشد. مشخصات حداقلی، پیشنهادی و بهینه برای کار با بلندر عبارت هستند از:

  • سی پی یو: دو هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز، چهار هسته‌ای و هشت هسته‌ای
  • رم: ۴ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت
  • نمایشگر: ابعاد 768*1280، اچ دی و فول اچ دی
  • کارت گرافیک: ۱ گیگابایت رم، ۴ گیگابایت رم و ۱۲ گیگاباید رم
 

قدرت نرم افزار Blender چقدر است؟

یکی از مزایای نرم افزار بلندر حجم پایین به همراه قدرت بالای مدل‌سازی و انیمیشن‌سازی آن است. برای درک بهتر قدرت بلندر باید آن را با گزینه‌های تجاری مشابه مقایسه کرد. نرم افزار Blender معمولا با نرم افزارهایی نظیر «مایا» (Maya)، «تری دی اس مکس» (3dsMax)، «سینما فور دی» (Cinema 4D) و «هودینی» (Houdini) مقایسه می‌شود. به طور کلی، به دلیل پشتیبانی از تمام فرآیندها و ابزارهای مورد نیاز برای مدل‌سازی سه بعدی، بلندر را می‌توان به عنوان یکی از قدرتمندترین گزینه‌های رایگان در نظر گرفت که قابلیت رقابت با گزینه‌های تجاری را دارد.

آموزش نصب و دانلود نرم افزار بلندر

به منظور نصب نرم افزار بلندر، ابتدا فایل نصبی آن را اجرا کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

Blender install

تیک کنار عبارت «I accept the terms in the License Agreement» را فعال کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

Blender install

در این بخش می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «Browse»، محل نصب نرم افزار را تغییر دهید. به علاوه، امکان مشاهده میزان فضای اشغالی توسط ابزارهای نرم افزار Blender و انتخاب این ابزارها فراهم شده است. بر روی گزینه Next کلیک کنید.

Blender install

برای شروع نصب بلندر بر روی گزینه «Install» کلیک کنید.

Blender install

منتظر بمانید تا فرآیند کپی کردن فایل‌ها و نصب نرم افزار به پایان برسد.

Blender install

پس از اتمام موفقیت آمیز فرآیند نصب، پنجره زیر به نمایش درمی‌آید. بر روی گزینه «Finsih» کلیک کنید. اکنون نرم افزار Blender آماده اجرا است.

Blender install

 

در آخر

امیدواریم این آموزش مفید و مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در آینده به آموزش کار با بلندر و مدل سازی توسط بلندر و پلاگین های آن خواهیم پرداخت.

دانلود نرم افزار بلندر :

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید