توصیه های مهندس افشاری به مناسبت روز دانشجو

توصیه های مهندس افشاری به مناسبت روز دانشجو

سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب و عالی باشه،

امروز یعنی روز دانشجو رو به همه شما دانشجویان صمیمانه تبریک و شادباش میگم و امیدوارم که همیشه در حال آموزش و کسب مهارت و رشد و توسعه فردی خودتون باشید چرا که جامعه ما نیازمند ذهن های زیبا با تفکرهای زیبا و خلاق هستش.
امیدوارم همیشه روی رشد خودمون تمرکز کنیم و همواره دانشجو بمونیم به مناسبت این روز گرامی میخوام چند مورد از نکاتی که تو ذهنمه و خودم شخصا تجربه کردم و احتمال میدم که شنیدنش براتون خالی از لطف نباشه رو خدمتتون عرض کنم.

 

اولین نکته اینه که لطفا از لحظه ورود به دانشگاه شروع به یادگیری مهارت‌های تخصصی رشته خودتون بکنید

نرم افزارایی که لازمه، دوره هایی که باید بگذرونین و کتابایی که باید مطالعه کنین، دوستان من علم و دانش به سرعت در حال پیشرفته و ما باید از لحظاتمون بهترین استفاده هارو بکنیم، قطعا دوستانی که تجربشو دارن خوب میدونن که این کار مهم در حین تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی تاثیر فوق العاده‌ای داره.

 

دومین مورد بحث کارآموزی رو جدی بگیرین!

حتما از اواسط دوران دانشجویی سعی کنین وارد شرکت های معتبر بشین و از نزدیک کارو لمس کنین و کسب تجربه کنین، حتما سعی کنین عضو انجمن های مرتبط با رشته خودتون بشین تو همایش ها و کنفرانس های دانشجویی شرکت کنین قطعا دانش و تجربه خوبی به دست میارین بچه ها این کارا تک تکشون یه نوع سرمایه گذاری روی آینده خودتون هستش.

 

نکته سوم ارتباط و روابط اجتماعی خوبه دوست من،

دانشگاه محیطی رو فراهم میکنه که هرچقدر بتونین ارتباط و روابط بیشتر و پایداری با اساتید و دانشجویان و حتی دانشجوهای رشته های دیگه داشته باشین برنده هستین چون پایه و اساس بیشتر کارای شما در آینده همین دوستی ها و ارتباطاتی هستن که از زمان دانشجویی داشتین.

 

بچه ها زبان انگلیسی رو جدی بگیرین!

متاسفانه همه ما در این مورد تنبلی میکنیم اما تو یه محیط اکادمیک و حتی برای گرفتن مدارک بالاتر نیازمند زبان هستیم لطفا جدی بگیرین و یه بار برای همیشه پرونده زبان انگلیسی رو ببندین، هم رزومه هستش هم تو کنکور به دردتون میخوره هم به روزترین مقالات به زبان انگلیسی و بهترین سایت ها اپلیکشن ها و نرم افزارها و … خودتون بهتر میدونین پس این موردو حتما جدی بگیرین.

 

اقا و خانم دانشجو درساتونو خوب بخونین و فقط به فکر پاس کردنشون نباشین!

این دروس پایه و اساس رشته تخصصیمون هستن درسای مهم و کاربردی رو همون اول شناسایی کنین از اساتید یا افرادی که میتونن راهنماییتون کنن بپرسین تا روی اون دروس تمرکز بیشتری داشته باشین، این حرفو زیاد میشنوم که میگین این درسا کجای بازار کار به دردمون میخوره اما دوست من قطعا به دردت میخوره بستگی داره تو کدوم فاز بازار باشی و اینم مطمئن باش حداقلش تو کنکور و ادامه تحصیل در درجات بالا ادامه همینارو میخونی پس خوب بخون.

پرسیدن عیب نیست!! چیزیو که نمیدونین پرسیدنش تو دوران دانشجویی خیلی راحت تره تا اینکه وارد بازار بشی و از همکارت یا رقیبت خیلی چیزارو بپرسی.

اگه قصد ادامه تحصیل دارین موقع مطالعه دروس حتما خلاصه نویسی هایی برای مرورتون برای دوران کنکور مقطع بالاتر تهیه کنین.

کتابهای معتبر و مرجع رو از اساتید بپرسین و برای خودتون یه کتابخونه تخصصی داشته باشین که مشکلی پیش اومد بتونین سریع رجوع کنین.

و در نهایت به هم دیگه کمک کنین جلسات همفکری و تبادل تجربه و دانش تشکیل بدین بازدید های آموزشی داشته باشین و در کل رزومه خودتونو قوی کنین.

کاش این موارد رو کسی به من اوایل دانشجویی میگفت قطعا تو پیشرفتم چندین برابر تاثیرگذار بود امیدوارم که این نکاتو جدی بگیرین و تلاشتونو بیشتر کنین خوشحالم که دانشجوها روز به روز آگاه تر و با هدف پیش میرن برای تک تک شما بهترینارو آرزو دارم انشالله که تونسته باشم مطالب مفیدی رو براتون ارائه کنم.

اگه حس میکنی این مطالب میتونه برای دوستات مفید باشه براشون بفرست

سلامت و سربلند و پیروز و دانشجو باشید.
روزمون مبارک
🎉🌱

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید