بهترین روش ساخت متریال شیشه

بهترین روش ساخت متریال شیشه برای رندر نمای بیرونی ساختمان

شکل نهایی پنجره در رندرگیری بسیار مهم است. چرا که هر چه پنجره طبیعی تر باشد تصویر شما بیشتر به واقعیت نزدیک می شود. با این حال به نظر می رسد بسیاری از افراد (به ویژه مبتدیان) از صرف زمان برای این ویژگی غفلت می کنند و پنجره های به کار رفته در رندرگیریشان تیره یا آینه ای است. در این مطلب به بهترین روش ساخت متریال شیشه برای رندر نمای بیرونی ساختمان میپردازیم.

در اینجا یک روش ساده وجود دارد که بیشتر اوقات از آن برای اضافه کردن پنجره به نمای ساختمان مسکونی استفاده میشود.  میتوان گفت بهترین روش ساخت متریال شیشه برای نمای بیرونی است.

 

مراحل ساخت متریال شیشه

۱- از یک پنجره عکس بگیرید و آن را در اطراف پروژه تان نگه دارید. در حین کار سعی کنید تصویر پنجره تان را شبیه به عکس واقعی ویرایش کنید تا نتیجه ای مشابه آنچه در زیر می بینید بگیرید. با تغییر ویژگی در قسمت diffuse در سربرگ material editor این کار را به راحتی انجام دهید.

۲- پرده ها را انتخاب کرده و آن ها را به رنگ مشکی در آورید. invert را انتخاب کنید، و آن را با رنگ آبی خیلی روشن (تقریباً سفید) رنگ کنید و نتیجه را با نام دیگری ذخیره کنید. این فایل ذخیره شده در آینده برای تنظیمات refraction slot در material کارتان را ساده تر خواهد کرد.

نکته:

* اگر پنجره ها از دوربین فاصله زیادی دارند، این مرحله را انجام ندهید. زیرا نیازی نیست برای جزئیاتی که دیده نمی شوند وقت صرف کنید.

بهترین روش ساخت متریال شیشه

۳- material editor را باز کنید، vray material را انتخاب کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

– کانالdiffuse – اولین bitmap

کانال reflection – falloff، Fresnel

کانال refraction – دومین bitmap

بهترین روش ساخت متریال شیشه

۴- بهتر است که vray mtl wrapper را با مقدار دهی ۱- به alpha درست کنیم (و تنظیمات sub-material (زیر_مواد) را طبق تنظیمات نشان داده شده در بالا انجام دهید). به این ترتیب یک کانال alpha برای پنجره تان خواهید داشت. می توانید بعد از رندرگیری با استفاده از نرم افزار فتوشاپ ویرایش های دلخواهتان را انجام دهید (مانند تصحیح رنگ، اضافه کردن برخی از هایلایت های مخصوص و …).

نکته:

* باید روشی که در بالا نشان داده شده است را با استفاده از پنجره های مختلف در چندین نقشه تمرین و تکرار کنید تا در رندر نهایی به تغییرات مورد نظرتان دست یابید..

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید